line decor
      ΑΡΧΙΚΗ
line decor

ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Το ΕΚΦΕ ΧΙΟΥ άρχισε να λειτουργεί το σχολικό έτος 1997-98 και συνεχίζει μέχρι σήμερα, με διαρκή αναβάθμιση της δράσης του.


ΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΕΚΦΕ

Τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) δημιουργήθηκαν από το ΥΠΕΠΘ με κύρια αποστολή την υποστήριξη της εργαστηριακής διδασκαλίας των φυσικών επιστημών στα Σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως προκύπτει από το απόσπασμα του σχετικού νόμου που ακολουθεί:

Νόμος υπ' αρ. 2986 - Άρθρο 2, παρ. 4
Φ.Ε.Κ. αρ. 24 - 13 Φεβρουαρίου 2002
4. α) Σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συνιστάται και λειτουργεί Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.), που αποτελεί κέντρο έρευνας, τεχνικής και οργανωτικής υποστήριξης της εργαστηριακής διδασκαλίας των φυσικών μαθημάτων, παροχής συμβουλών για την οργάνωση των σχολικών εργαστηρίων στις σχολικές μονάδες, της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης....



 

ΘΕΣΗ-ΚΤΗΡΙΟ

Ο χώρος που έχει στη χρήση του το ΕΚΦΕ αποτελείται σήμερα από μια αίθουσα-εργαστήριο (55m2) και ένα γραφείο(24 m2), που ανήκουν στο σχολικό συγκρότημα των 1ου και  3ου Γ.Λ. (πρώην ΕΠΛ). Χρησιμοποιεί επίσης το εργαστήριο Χημείας του 3ου Γενικού Λυκείου και κάποιες φορές το εργαστήριο του 1ου Γ.Λ.


ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ

Υπεύθυνος ΕΚΦΕ:   Πουλερές Νικόλαος, χημικός (1999 έως σήμερα)
                              
Στελέχη:  1) Σαλασίδης Θεμιστοκλής, φυσικός (2004 έως σήμερα)
                2) Μουστάκας Γιώργος, φυσικός (2007 εως σήμερα)
                3) Κεφαλάς Δημοσθένης, πληροφορικός (2006 έως σήμερα)
                4) Kουτάντος Σπύρος φυσικός (2010 εως σήμερα)
                5) Κατσάλας Παναγιώτης, δάσκαλος (2005 έως σήμερα)

Παλαιότερα στελέχη:
 1)Δημήτριος Ταξείδης,φυσικός(1997-1999)
                                   2) Καρακωνσταντής Ανδρέας, φυσικός (1999-2010)
                                   3) Πρινίτης Μιχάλης, οικονομολόγος (2003-2004)
                                   4) Τριάντης Χρήστος, μαθηματικός (2004-2005)
                                   5) Χρυσουλίδου Ελένη, χημικός (2005-2006)
                                   6) Κουφούδης Νικόλαος, φυσικός(για μικρό διάστημα το 2004)
                                   7) Χαβαριώτη Μαρία, χημικός(για μικρό διάστημα το 2005)
                                   8) Αργυρούδης Μιχαήλ, φυσικός (για μικρό διάστημα το 2005)

                       
    

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Νέα εργαστήρια:
Το ΕΚΦΕ σε συνεργασία με το ΥΠΕΠΘ (Γραφείο Εργαστηρίων και ΔΙΕΦΕΣ)  και την Δ/νση Δευτ/θμιας Εκπ/σης Ν. Χίου, προγραμμάτισε και συντόνισε τη δημιουργία δεκατριών (13) νέων και σύγχρονων εργαστηρίων φυσικών επιστημών για όλα τα Γενικά Λύκεια του Νομού καθώς και όλα τα Γυμνάσια που έχουν Λυκειακές Τάξεις.

Υποστηρικτικές διδασκαλίες για καθηγητές φυσικών επιστημών και δασκάλους:  
Από το σχολικό έτος 2003-2004 πραγματοποιούνται κατ΄ έτος από τα στελέχη του ΕΚΦΕ (κυρίως) 12-15 σεμινάρια για καθηγητές ΠΕ04 και (12-14) για δασκάλους (από το σχολικό έτος 2005-2006). Αντικείμενο των σεμιναρίων είναι η πραγματοποίηση  πειραμάτων και η εξάσκηση σ΄αυτά.

Πειράματα σε σχολικές τάξεις:
Αυτά πραγματοποιούνται από τα στελέχη του ΕΚΦΕ είτε στις αίθουσες που χρησιμοποιεί το ΕΚΦΕ, είτε στις σχολικές τάξεις κατά τη διάρκεια επισκέψεων στα σχολεία, με μετακίνηση των απαιτούμενων συσκευών και οργάνων όπου αυτό είναι απαραίτητο.

Δανεισμοί συσκευών και οργάνων:
Το ΕΚΦΕ δανείζει σε πολλές περιπτώσεις τον εργαστηριακό εξοπλισμό του σε καθηγητές και δασκάλους για την πραγματοποίηση πειραμάτων στους μαθητές τους. Χορηγεί επίσης χημικές ουσίες και παρασκευάσματα. Τα τελευταία χρόνια καταγράφονται πάνω από εκατό δανεισμοί για κάθε σχολικό έτος.

Συνεργασίες με εκπαιδευτικούς:
Αυτές πραγματοποιούνται είτε στο ΕΚΦΕ είτε στα σχολικά εργαστήρια με αντικείμενο την εξάσκηση στην πραγματοποίηση πειραμάτων, την χρήση συσκευών και οργάνων, την αντιμετώπιση προβλημάτων κ.α.

Υποστηρικτικό υλικό:
Τα στελέχη του ΕΚΦΕ εκπονούν και διαθέτουν στους καθηγητές ΠΕ04: έντυπες σημειώσεις με φωτογραφίες πειραματικών διατάξεων , υποδείξεις και προτάσεις για την πραγματοποίηση πειραμάτων, δισκέτες και CD με ανάλογο περιεχόμενο, εικονικά πειράματα και κάθε άλλο υποστηρικτικό που διαθέτει.